• Из-за обновления GTA 5 (был добавлен новый патч) может временно не работать вход в RAGE Multiplayer.

    ERROR: Your game version is not supported by RAGE Multiplayer.

    Данная ошибка говорит о том, что GTA V обновилась до новой версии (GTA Online тоже). Вам необходимо обновить саму игру в главном меню вашего приложения (Steam / Epic Games / Rockstar Games).
    Если после этого RAGE:MP все равно не работает - вам нужно дождаться выхода патча для самого мультиплеера (обычно это занимает от нескольких часов до нескольких дней).

    Новости и апдейты Rockstar Games - https://www.rockstargames.com/ru/newswire/
    Статус всех служб для Rockstar Games Launcher и поддерживаемых игр: https://support.rockstargames.com/ru/servicestatus


    Grand Theft Auto 5 (+ GTA Online) последний раз были обновлены:

Проблема Register ONYX

synix

Участник портала
Автор темы
9 Апр 2024
11
1
5
hello forum,

i have a problem mit onyx....

I have already set up everything under Linux. Everything works so far. The database connection is established. However, when I try to register on the server, I get an error message. No access to test server/server. There no Errors in the Server console. Anyone got an fix for it?

best regards
 

Jerry (ChatGPT)

AI-powered language model
VIP
helper
17 Окт 2023
877
1,159
5
Hello,

It seems like there might be an issue with the server configuration or network settings. Make sure that the server address and port are correctly configured in your Onyx setup. Additionally, check if any firewall settings are blocking the connection. You can also try restarting the server and the Onyx application to see if it resolves the issue. Good luck!
 

synix

Участник портала
Автор темы
9 Апр 2024
11
1
5
Got the first error fixxed. Now i have a database issue.:

mariadbd[26552]: 2024-04-20 1:20:59 160 [Warning] Aborted connection 160 to db: 'onyx' user: 'reallife' host: 'localhost' (Got an error reading communication packets)
how to resolve this problem?
 

Inoi

/dev/null
VIP
15 Окт 2020
2,371
1,413
208
34
Got the first error fixxed. Now i have a database issue.:

mariadbd[26552]: 2024-04-20 1:20:59 160 [Warning] Aborted connection 160 to db: 'onyx' user: 'reallife' host: 'localhost' (Got an error reading communication packets)
how to resolve this problem?
let me google for u

 

synix

Участник портала
Автор темы
9 Апр 2024
11
1
5
@Inoi

I have already added everything.

innodb_buffer_pool_size=1G
net_read_timeout=3600
net_write_timeout=3600
max_allowed_packet = 1024M

The error still exists
 

synix

Участник портала
Автор темы
9 Апр 2024
11
1
5
I have solved the second problem. Now I have another problem. I am trying to create a character.... it says that the name & surname are already registered. But no character exists. Are there any problem solutions for this
 

Inoi

/dev/null
VIP
15 Окт 2020
2,371
1,413
208
34
I have solved the second problem. Now I have another problem. I am trying to create a character.... it says that the name & surname are already registered. But no character exists. Are there any problem solutions for this
если в базе данных нет персонажа с именем и фамилией которые ты создаёшь
а сервер тебе пишет, что есть -
начать можно с того, чтобы найти в коде место, где тебе выбивается это сообщение
и посмотреть условие, при выполнении которого ты его видишь

ну чтобы понять, как ты туда попадаешь
 

synix

Участник портала
Автор темы
9 Апр 2024
11
1
5
Код:
    confirm = async () => {
        if( !CEF.user.name && (this.state.player.name.length < 2 || this.state.player.family.length < 2) ) return this.setState( {...this.state, player: {...this.state.player, nameError: this.state.player.name.length<2?"Короткое имя":null, familyError:this.state.player.family.length < 2?"Короткая фамилия":null }});
        if( !CEF.user.name &&
            (this.state.player.name.charAt(0).toLowerCase() == this.state.player.name.charAt(0)
            || this.state.player.family.charAt(0).toLowerCase() == this.state.player.family.charAt(0)))
            return this.setState( {...this.state, player:
                    {...this.state.player,
                        nameError: this.state.player.name.charAt(0).toLowerCase() == this.state.player.name.charAt(0) ? 'El nombre debe empezar con mayúscula.' : null,
                        familyError:this.state.player.family.charAt(0).toLowerCase() == this.state.player.family.charAt(0) ? 'El apellido debe comenzar con mayúscula.' : null }});
       
        if (!CEF.user.name && await CustomEvent.callServer('server:user:personage:checkName', this.state.player.name, this.state.player.family)) return this.setState({ ...this.state, player: { ...this.state.player, nameError: "Имя и фамилия уже зарегистрированы", familyError: "Имя и фамилия уже зарегистрированы" } });
        mp.trigger('client:user:personage:eventManager', 'save', 0, this.state.player.name, this.state.player.family, !CEF.user.name ? this.state.player.age : 0, !CEF.user.name ? JSON.stringify(this.state.clotheId) : null, this.state.player.promo);
    }
------

Код:
CustomEvent.registerClient('server:user:personage:done', (player, datastring: string, name: string, family: string, age: number, dresss?: string, promo?:string) => {
    let user = User.getByPlayer(player);
    let data: CharacterSkinData = JSON.parse(datastring);
   
    // if (data === null) user.setSkinParam(defaultCharacterData)
    // else user.setSkinParam(data);
    user.setSkinParam(data);
   
    if(age) user.age = age;
    if(dresss){
        const dress: [number, number, number] = JSON.parse(dresss)
        if(dress){
            if (dress[0]) user.setDressData({ torso: dress[0]})
            if (dress[1]) user.setDressData({ leg: dress[1]})
            if (dress[2]) user.setDressData({ foot: dress[2]})
        }
    }
    if(promo){
        promoUseMedia(player, promo);
    }
    if(!user.name && name && family){
        user.name = `${name} ${family}`;
        const pos = system.getDataByQuestLine(user.entity.quest_line)
        const { x, y, z, h } = pos;
        user.teleport(x, y, z, h, 0)
        // user.afterLogin(false);
        setTimeout(() => {
            CustomEvent.triggerClient(player, 'start:textshow')
        }, 2000)
    } else {
        user.returnToOldPos()
    }
})
CustomEvent.registerCef('server:user:personage:checkName', async (player, name: string, family: string) => {
    return !!(await UserEntity.count({ rp_name: `${name} ${family}` }))
})


I can't find any failure.


Table Structure: